L'endodòncia és un tractament que consisteix a extirpar la polpa, el que comunament es coneix com matar el nervi, a fi de poder salvar la peça i mantenir-la en boca.

ÉS LA PART DE L'ODONTOLOGIA QUE S'ENCARREGA DE MANTENIR LA SALUT DE LA POLPA DENTAL *(conté les cèl·lules nervioses), o el tractament d'aquesta en cas d'infecció per desenvolupament de la càries fins a arribar a afectar-la, o per altres causes com la necrosi del nervi després d'un cop. Quan això passa, pot existir molèsties al fred, calor, dolç o àcid, així com dolor a la masticació que pot ser intermitent o constant. També es poden veure en alguns casos decoloracions de la dent o aparició de flaons.

QUAN ES NECESSITA UNA ENDODÒNCIA?

Quan el nervi està afectat de forma irreversible per càries profundes, traumatismes o lesions endoperiodontals.

En aquests casos la dent pot tornar sensible al fred, la calor o la masticació. El dolor pot ser intermitent o constant.

Fins i tot la dent pot canviar de color o pot aparèixer un flegmó o una fístula.

També podria estar aconsellada l'endodòncia en dents que requereixin grans tallats per a la posterior col·locació de corones o ponts.

PER A QUÈ SERVEIX UNA ENDODÒNCIA?

Si li han dit que s'ha de fer una endodòncia ha de saber que no és un cas aïllat.

Milions de dents són tractats i salvats tots els anys amb un tractament d'endodòncia.

L'endodòncia és un procediment que tracta l'interior de la dent i permet mantenir la seva dentició natural, l'os i la geniva que l'envolta, així com la seva funcionalitat.

Ajudant a conservar un somriure natural, menjar amb comoditat i que amb un tractament adequat pot durar com la resta de la seva dentició.

QUANTES SESSIONS SON NECESSÀRIES?

En la majoria dels casos els tractaments d'endodòncia poden realitzar-se en una sola sessió, tot i que en algunes ocasions la situació clínica del pacient, la dificultat tècnica del cas, l'experiència del professional o altres paràmetres, poden fer necessàries dues o més sessions, sempre segons el parer del professional que la realitza.

ÉS DOLORÓS UN TRACTAMENT D'ENDODÒNCIA?

El tractament d'endodòncia sol ser pràcticament indolor, ja que avui en dia s'utilitzen anestèsics locals molt eficaços i de llarga durada.

Acabat el tractament i passat l'efecte de l'anestèsia, podria aparèixer alguna molèstia durant uns dies, sobretot amb la masticació, a causa de la inflamació postoperatòria dels teixits que envolten la dent. En aquests casos es requeriria una medicació adequada

ES POT REALITZAR UNA ENDODÒNCIA EN UN FLEGMÓ?

No només es pot sinó que en la majoria de les ocasions és el tractament idoni per resoldre aquest problema.

Un flegmó es produeix per l'existència d'un procés infecciós en els teixits que envolten la dent, moltes vegades a causa d'una malaltia de la polpa (nervi).

Amb l'endodòncia eliminem la polpa malalta i vam aconseguir la desinfecció dels conductes de la dent.

UNA DENT ENDODONCIADA NECESSITA ALGUNA CURA ESPECIAL?

Després d'un correcte tractament d'endodòncia i una restauració definitiva de la dent, realitzada pel seu odontòleg o estomatòleg, la dent es comportarà igual que els altres tant en la seva funció com en la seva durada, requerint les mateixes cures d'higiene, prevenció i revisions periòdiques que qualsevol altra dent.

En alguns casos en què hi hagi lesions prèvies en els teixits que envolten la dent, serà necessària la curació d'aquestes.

ENDODÒNCIA PAS A PAS

endodoncia_clinica_fernandez_bisbal.png