Aquesta especialitat permet tractar les càries en totes les seves fases, des de la més incipient fins a la destrucció més gran d'estructura dental, eliminant el teixit infectat i posteriorment reconstruir tot el teixit perdut amb materials biocompatibles.

QUÈ ÉS LA CARIES DENTAL?

Es considera a la càries dental com un procés patològic complex, d'origen multifactorial, infecciós i transmissible, que afecta les estructures dentals de manera irreversible i comporta la destrucció de teixit dental.

QUIN ÉS EL CAUSANT DE LA CÀRIES DENTAL?

La ingesta d'aliments amb alt contingut de sucre i begudes carbonatades (refrescs, els àcids poden malmetre les dents)

Tècniques d'higiene bucal errònies

Dieta amb una alta presència de carbohidrats fermentables

Deixar passar molt de temps entre les ingestes i el raspallat

Fàrmacs

PREVENCIÓ DE LA CÀRIES

• Raspalli les dents com a mínim 2 vegades al dia, utilitzeu fil dental i esbandida bucal diàriament

• Sotmetre a revisions dentals periòdiques

• Dieta equilibrada restringida en aliments amb midons o sucres

• Utilitzeu productes dentals que continguin fluor, inclosa la pasta de dents

Totes aquestes mesures, són molt útils per a la reducció del risc de càries, però en cap cas són mesures de control absolut. És per això que és necessari, almenys anualment una revisió.

Cepillos de dientes de madera
FDF68099949_edited.jpg

QUINES CONSEQÜÈNCIES TÉ LA CÀRIES DENTAL?

La càries dental té com a conseqüència la destrucció dels teixits dentals. Després de la destrucció de l'esmalt, la càries ataca la dentina fins a arribar a la polpa dentària (el nervi de la dent). Produeix dolor i inflamació i posteriorment necrosi (mort polpar). Pot derivar en abscessos.

Una vegada que la càries ha penetrat en el nervi cal fer un tractament d'endodòncia, és a dir, treure el nervi. No obstant això, depèn del grau de destrucció, pot ser que aquest tipus de tractament sigui inviable i que s'hagi d'extreure la dent.

L'absència de dolor no significa necessàriament absència de càries. És per això que, facin mal o no les dents, cal posar-se en mans d'un professional per fer les revisions periòdiques.

Gràcies per el teu missatge !

• Facebook icono social

© 2018 Clínica Dental Drs. Fernández.