Com cuidar el raspall dental en època d'epidèmia per COVID-19

Rentar-se molt bé les mans amb aigua i sabó abans de tocar el raspall.

Els virus passen de la mà a la mucosa oral. Per això és de gran importància rentar-se les mans correctament i freqüentment. Per tant, abans de tocar el nostre raspall de dents ens haurem de rentar les mans per prevenir aquest possible contagi del virus. El procediment serà amb aigua i sabó, almenys durant 40 segons, inclosa la rentada entre els dits, els polzes i els palmells de les mans.

Procedir al raspallat de dents habitual.

El raspallat es recomana fer-lo dos cops al dia amb pasta fluorada durant almenys 2 minuts. És necessari mantenir els nostres hàbits higiènics habituals complementant-los amb fil dental i/o col·lutori.

Esbandir bé el raspall després de cada ús a fi d'eliminar restes de pasta i restes d'aliments.

El nostre objectiu és mantenir el nostre raspall sempre net, ja que pot ser una possible font de bacteris, virus i fongs. Després de raspallar-nos les dents es procedeix a rentar el raspall amb aigua abundant per a retirar les restes de pasta dentifrícia i de residus d'aliments.

Desinfectar el capçal del raspall.

És necessari desinfectar el nostre raspall de dents. Per prevenir les bateries es recomana desinfectar-lo amb povidona iodada al 0.2% o aigua oxigenada diluïda durant 1 minut.

Assegurar-nos de deixar el raspall sec.

Assecar bé el raspall, donant tornades de dreta a esquerra per a eliminar l'excés d'aigua i la humitat.

Guarda bé i separats tots els raspalls.

Els raspalls han d'emmagatzemar-se, amb el capçal cap amunt, allunyats del sanitari (almenys, 1 metre) per a evitar la seva possible contaminació. El coronavirus també està en orina i femta. L'ideal és no tenir el raspall a la vista sinó guardat.

Evitar que els raspalls estiguin en contacte.

Els raspalls no han de guardar-se amuntegats pel risc de contaminació creuada de l'un a l'altre en tocar-se.

Repetim el primer pas.

En finalitzar, tornar a rentar-se bé les mans amb aigua i sabó, durant 40 segons.