Nafres o llagues orals en nens.

Les llagues o nafres apareixen durant la infància per moltes causes, encara que la més freqüent és la infecció vírica. La bona notícia és que desapareixen en poc temps i no deixen cap seqüela.

Les principals causes que poden causar llagues bucals són les següents:

Infeccions: La causa més freqüent de les nafres de la boca són els virus. I d'entre tots els virus, el que sol causar les úlceres bucals dels nens, és l'herpes simple. Els bebès amb llagues en la boca es mostren irritables i poden presentar una mica de febre. Encara que el símptoma més evident és l'aparició de petites nafres en la boca, les galtes i els llavis.

Al·lèrgens alimentaris: És cert que molts pacients relacionen la presa d'uns certs aliments (fruites, tomàquets, xocolata, formatges, etc.) amb l'aparició de llagues, per la qual cosa es consideraria un factor precipitant addicional.

Estrès: Situacions d'ansietat i nervis poden desencadenar nafres.

Irritacions: traumes de la mucosa oral, manipulacions dentals, dentífrics i esbandides dentals també poden ser causants. Si la llaga s'ha produït per un traumatisme, aquesta no necessitarà cap tractament, ja que es curarà sola en una o dues setmanes. Però sí que es pot aplicar un analgèsic per a intentar calmar el dolor que produeix la llaga. Existeixen analgèsics tòpics i col·lutoris destinats a disminuir els dolors típics de les úlceres en la boca. També es poden aplicar antisèptics naturals perquè no es produeixin infeccions secundàries.

Les llagues es poden transmetre això ens alerta a l'hora de prevenir situacions en les quals es pugui produir un contagi.